Totul a pornit de la discutia de aici, unde se punea problema ca, desi Realitatea TV are un rating mediu pe zi mai mult decat dublu fata de Antena 3, Antena3.ro intrece in Trafic.ro Realitatea.net.
Am analizat si eu putin datele de trafic si am ajuns la o concluzie ciudata: de fapt, chiar daca Antena 3 are mai multi vizitatori (si vizite contorizate) decat Realitatea, calculul meu spune ca Realitatea are mai multe vizite decat A3.
Sa luam ultimele 30 de zile:
La prima vedere pare ca A3 se situeaza mult peste Realitatea TV.
Sa mai luam niste cifre:
A3 (amanunte aici)
263.443 vizitatori unici in luna iunie 2006
1.691.067 vizite in luna iunie 2006
Realitatea TV (amanunte aici):
156.407vizitatori unici in luna iunie 2006
935.142 vizite in luna iunie 2006
Iarasi se pare ca A3 este mult peste Realitatea.
In acest moment cred ca e necesar un coeficient de corectie. Acesta este dat de faptul ca pe site-ul Antena 3 se practica o mica smecherie: dai click pe titlul stirii din prima pagina, ajungi pe o a doua pagina unde gasesti doar „lead-ul” stirii si mai dai un click inca o data ca sa jungi la stirea completa.
Asta inseamna ca numarul de vizite contorizat de Trafic este oarecum dublat artificial.
Am scazut din numarul de vizite lunare (pe iunie 2006) numarul vizitatorilor unici (din iunie 2006), iar in cazul A3 am impartit la doi.
Deci:
A3: 1.691.067 vizite lunare minus 263.443 vizitatori unici impartit la doi egal 713812.
Realitatea: 935.142 vizite lunare minus 156.407 vizitatori unici egal 778735.
Dupa cum se ved, aplicand acest factor de corectie rezulta ca Realitatea are mai multe vizite reale decat A3.
(La A3 am impartit la doi pentru ca afisarile lor sunt dublate artificial din cauza smecheriei de care am zis mai sus. La Realitatea nu a fost cazul deoarece linkurile de pe prima pagina duc direct spre stirea intreaga).
Calculul meu nu este 100% relevant pentru ca, in realitate, sunt mai multi factori de care trebuie sa se tina seama. In schimb, cred ca are o mare doza de realism.
Si am mai spus-o pe aici, A3 are noroc de sectiunea de revista presei care-i aduce vizitatori de pe motoarele de cautare dar si vizitatori interesati de presa scrisa.
Tot trustul lui „Felix” a mai facut o smecherie; si aici vin sa argumentez titlul.
A construit patru site-uri „pui” – stelisti.ro, dinamovisti.ro, rapidisti.ri si campionate.ro.
(O discutie pe larg se gaseste aici.)
In scurt timp cel patru site-uri au ajuns campioane in sectiunea Sport de la Trafic.
De ce? Pentru ca Gazeta Sporturilor redirecteaza cititorii sai spre cele patru site-uri.
Adica, o stire despre Dinamo al caurui titlu il gasesti pe prima pagina la GSP, te trimite in site-ul dinamovisti.ro. Lucru valabil si pentru celelalte site-uri.
Practic, „puii” traiesc din traficul furnizat de GSP. Iar vizitatorii „unici” ai GSP sunt contorizati de patru ori, odata cu accesarea fiecarui „pui” in parte.
Prin aceasta metoda GSP si-a sapat groapa pentru ca a pierdut in clasament fiind depasita de prosport.ro. Lucrurile si-au revenit apoi, Gazeta fiind iar pe locul I.
Dar, daca nu ar fi GSP, cei patru pui nu ar valora nici cat o ceapa degerata: