12 ianuarie 2025

Nimic despre Mircea Badea

Mircea Badea nu reuseste sa inteleaga ca s-a pus de-a curmezisul intr-o problema sensibila ce tine nu atat de problematica drepturilor de autor – deci de problema proprietatii – cat de o chestiune ce tine de vanitatea personala a fiecaruia.

Protestele din blogosfera nu au fost determinate de faptul ca Badea a luat proprietatea intelectuala a cuiva, cat de faptul ca a luat o creatie fara sa spuna cine este autorul.

Sunt sigur ca fiecare blogger care a facut o poza haioasa si a pus-o pe site nu a facut-o pentru a vinde drepturile de autor cat pentru ca lumea sa vada ce capodopera a reusit sa faca.

Spun asta fara ironie, pentru ca sunt convins ca in blogosfera, la momentul de fata, vanitatea este motorul care nisca lucrurile; pana vor veni banii – daca si cand vor veni – autorii post-urilor o fac pentru a-si hrani orgoliul cu iluzia ca sunt bagati in seama, ca reprezinta un nume, eventual un „prescriptor”, un punct de referinta, un model, un lider de opinie…

Iar Mircea Badea s-a repezit sa fure singura legitimitate a unui blogger.

Iar argumentele sale sunt atat de puerile ca-ti vine sa razi cu lacrimi. Si Hotnews a cerut vizitatorilor sa trimita poze haioase. Dar nu in orice conditii: cei care le trimit trebuie sa aiba drepturile de autor.

De ce Hotnews nu a cerut asa, orice poza de la orice cititor ca dupa aia sa spuna: nustim, le-am primit pe e-mail?

Iar Badea a mai gresit de doua ori flagrant in emisiunea de vineri: o data ca si-a batut joc de telespectatori si vizitatorii forumului de pe Antena 3 („locul unde s-a rasturnat caruta cu prosti” – dupa cum s-a exprimat) iar a doua oara s-a umplut de penibil in momentul in care a maimutarit o femeie care a cerut sa i se scoata poza de pe site si de pe genericul emisiunii, poza care nu doar ca ii apartinea dar, mai mult, nu i s-a cerut permisiunea ca Antena 3 sa o foloseasca.

In concluzie incerc sa inchei aici capitolul Mircea Badea. Omul isi da prea multa importanta pentru ca lumea sa poata dialoga cu el.

Răzvan Bibire este licențiat în marketing și dispune de o experiență de peste 25 de ani în media. De-a lungul carierei sale, a acoperit subiecte sociale, politice și economice, atât în media locală, cât și în cea națională. În paralel, a creat și dezvoltat blogul „Contrasens”, care se bucură de o vechime de aproape 20 de ani.

Alte titluri