De ce numai unii?

Avem doua trusturi mari de presa conduse de “oligarhi”. (Chiar trei, dar il voi lasa pe Patriciu in pace).

Un trust este pro-Basescu, unul anti.

Trustul anti-Basescu este acuzat ca practica un jurnalism servil fata de interesele patronului si ca raspunde numai si numai comenzilor acestuia.

Trustul pro-Basescu este considerat, insa, mai curat, mai parfumat si extrem de echilibrat.

Avem doua probleme: cine sunt cei care dau verdictele si, a doua, de ce abia acum se observa partizanatul celuilalt trust?

Sa incepem cu a doua problema: In 2004, la alegerile locale, nimeni nu a spus un cuvant despre manipularea practicata de Antena 1. Cel putin in privinta luptei politice de la Bacau, am numeroase exemple de minciuni date ca adevaruri pe post.

Evident, ca Antena 1 a servit campania actualului primar al orasului, fost, pe atunci, candidat al PUR.

Dupa campanie a iesit o vorba prin PSD (parca) despre marcajul om-la-om poracticat de Antena. Se vorbea admirativ. Adica: nene, astia sunt tari, hai sa ni-i facem prieteni ca e naspa sa ne fie dusmani.

Timpul a trecut si marcajul om-la-om – arma de temut a Antenei 1 – nu mai face fata. Pentru ca a fost decredibilizata. Atat din interior, prin iesirile intempestive ale patronului Voiculescu, cat si din exterior – in principal din tabara pro-Basescu si din net-osfera (blog-osfera plus forumurile ziarelor si TV-urilor).

In acelasi timp, Realitatea, desi vadit partizana taberei pro-Basescu, se considera singura televiziune de stiri echilibrata, chiar daca patronul – domnul Vantu – nu a lasat chiar cele mai placute amintiri unei parti a populatiei.

Si aici ajungem la primul punct: cine da vertictul daca un organ de presa – TV sau ziar – este independet sau aservit.

Eu cred ca stiu raspunsul.

Voi ce ziceti?

1 COMENTARIU