Monumentul prostiei

    pict0003.jpgPriviti poza alaturata. Acest ansamblu de macarale ar trebui incrustat in beton sau in granit si sa poarte numele de grupul statuar “Monumentul prostiei”.

    Pentru ca altfel nu se poate explica cu, in ciuda tuturor normativelor si a tuturor regulilor din manualele macaragiilor, o macara de 80 de tone este calata pe un pod. Podul avea interdictie de circulatie a vehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone.

    pict0012.jpgCa si cum nu ar fi fost de ajuns, macaraua este calata pe o “aripa” a podului, adica in zona in care fusese initial trotuarul. Acesta nu era sustinut decat de o fisie de beton armat, care nu se sprijinea pe grinzi sau pe piloni.

    Evident ca trotuarul a cedat sub greutatea macaralei si utilajul s-a dus pe spate in apa.

    De ce a fost pusa macaraua pe pod? Pentru ca firma a vrut sa economiseasca banii necesari inchirierii unei macarale mult mai mari, care sa opereze in conditii de siguranta de pe pamant, peste pod.
    pict0025.jpg
    Acum, aceeasi firma a platit 500 de euro pe ora pentru inchirierea unei macarale de 400 de tone, de la Oradea, care sa scoata din apa macaraua cazuta.

    Podul distrus a blocat, insa, circulatia in oras. Plus ca a ingreunat traficul dispre Bucuresti spre Iasi si Suceava.

    Dar pentru asta, firma nu este trasa la raspundere. Mai mult, primeste inca un contract de 60 de miliarde pentru a face un pod provizoriu.

    Numai in Romania se poate ca, pentru o greseala flagranta soldata cu pagube incomensurabile, o firma sa primeasca in loc de amenda, un premiu.