13 iunie 2025

Comunicare, presa si bloguri

Acum ca s-a limpezit treaba cu apartenenta politica a patronilor de ziare, am o veste proasta pentru cei care au descoperit ca au jucarii noi: nu le va folosi la nimic.

Realitatea romaneasca a demonstrat ca presa nu poate comunica detalii pozitive despre un candidat. Mass-media nu poate influenta pozitiv in Romania, ci numai negativ.

Un candidat (dar poate fi si orice alt produs de consum) nu se poate contrui pe baza mesajelor lansate de mass-media. Publicul (cititorii nu au incredere in mesajele pozitive).

Exemplul cel mai clar care-mi vine in minte este cel al candidatului Sechelariu la alegerile din 2004 si la campania Trustului de Presa Desteptarea (care ii apartine).

8000 de ziare vandute zilnic, emisiuni radio si TV nu au fost in stare sa influenteze pozitiv publicul in favoarea candidatului.

In schimb, presa poate influenta negativ. Problema este ca la insiruirea asta electorala care incepe in aceasta toamna, mesajele negative se vor intersecta nebuneste. La cata mass-media este azi in Bacau, se va produce o confuzie imensa pentru ca toate ziarele vor lansa campanii negative la adresa candidatilor concurenti patronilor.

Afara doar de cazul in care se va produce o alianta impotriva actualului primar. O alianta contra naturii, evident, pentru ca-i va aduce la aceeasi masa pe dusmani de moarte. Nu e imposibil si deja se vorbeste in targ.

Dar va mai fi o problema: intreaga presa scrisa din municipiul Bacau nu vinde intr-o zi normala mai mult de 10.000 de ziare. E foarte putin.

Blogul poate fi o forma eficienta de comunicare electorala

Blogul poate fi o forma eficienta de comunicare electorala

Ma uit la blogul lui Adrian Nastase si vad ca omul a facut o miscare extrem de inspirata. N-a descoperit el apa calda, dar a descoperit ca, in competitie cu o presa ostila, blogul poate fi o cale DIRECTA de comunicare cu alegatorul.

Nu mai exista filtre (ziaristi, concurenti, etc) care sa distorsioneze mesajul. Ceea ce vrei sa comunici o faci. In plus, ca un bonus, iti asiguri si un feed-back rapid.

Aceasta va fi calea de succes pentru comunicarea cu electoratul la alegerile care vin.

Din pacate nu e asa usor. Mai ai nevoie de talent, inspiratie, umor si un pic de autoironie.

Cati candidati din Bacau au asa ceva?

Cumpără-mi o cafea!

Dacă îți place ce scriu, poți să-mi cumperi o cafea!

Alte titluri