Comunicare, presa si bloguri

Acum ca s-a limpezit treaba cu apartenenta politica a patronilor de ziare, am o veste proasta pentru cei care au descoperit ca au jucarii noi: nu le va folosi la nimic.

Realitatea romaneasca a demonstrat ca presa nu poate comunica detalii pozitive despre un candidat. Mass-media nu poate influenta pozitiv in Romania, ci numai negativ.

Un candidat (dar poate fi si orice alt produs de consum) nu se poate contrui pe baza mesajelor lansate de mass-media. Publicul (cititorii nu au incredere in mesajele pozitive).

Exemplul cel mai clar care-mi vine in minte este cel al candidatului Sechelariu la alegerile din 2004 si la campania Trustului de Presa Desteptarea (care ii apartine).

8000 de ziare vandute zilnic, emisiuni radio si TV nu au fost in stare sa influenteze pozitiv publicul in favoarea candidatului.

In schimb, presa poate influenta negativ. Problema este ca la insiruirea asta electorala care incepe in aceasta toamna, mesajele negative se vor intersecta nebuneste. La cata mass-media este azi in Bacau, se va produce o confuzie imensa pentru ca toate ziarele vor lansa campanii negative la adresa candidatilor concurenti patronilor.

Afara doar de cazul in care se va produce o alianta impotriva actualului primar. O alianta contra naturii, evident, pentru ca-i va aduce la aceeasi masa pe dusmani de moarte. Nu e imposibil si deja se vorbeste in targ.

Dar va mai fi o problema: intreaga presa scrisa din municipiul Bacau nu vinde intr-o zi normala mai mult de 10.000 de ziare. E foarte putin.

Blogul poate fi o forma eficienta de comunicare electorala

Blogul poate fi o forma eficienta de comunicare electorala

Ma uit la blogul lui Adrian Nastase si vad ca omul a facut o miscare extrem de inspirata. N-a descoperit el apa calda, dar a descoperit ca, in competitie cu o presa ostila, blogul poate fi o cale DIRECTA de comunicare cu alegatorul.

Nu mai exista filtre (ziaristi, concurenti, etc) care sa distorsioneze mesajul. Ceea ce vrei sa comunici o faci. In plus, ca un bonus, iti asiguri si un feed-back rapid.

Aceasta va fi calea de succes pentru comunicarea cu electoratul la alegerile care vin.

Din pacate nu e asa usor. Mai ai nevoie de talent, inspiratie, umor si un pic de autoironie.

Cati candidati din Bacau au asa ceva?

7 COMENTARII

  1. Foarte oportun subiectul. Cu citeva obiectii:
    Imaginea pozitiva unui candidat poate fi promovata intr-un ziar (sau la tv) dar numai de profesionisti. Strategiile sint f. importante. Te-ai referit la campania lui Seche. Pai sa nu uitam ca trustul fostului primar a facut o campanie fara candidat, ca Seche a preferat sa stea ascuns, prea increzator in propria victorie. Deci toate eforturile echipei (cu unele greseli, zic eu) au fost torpilate chiar de catre candidat. Si in turul al doilea, Seche a facut si mai rau, dar nu asta analizam acum.
    E mai usor sa vinzi un detergent, ca piatza testeaza imediat produsul. Pe cind, pentru un primar, dai votul azi si iei tzeapa peste 2-3 ani.
    Si inca ceva: zici ca zilnic se cumpara maximum 10.000 de ziare. Esti un pic in urma cu cifrele. Maximum 6.000 este cifra zilnica, si de aici tragi concluziile de rigoare.

  2. Fara a fi un partizan al actualului primar, nu pot sa nu observ obsesia Desteptarii fata de acesta. Au, n-au treaba, desteptatii lui Seche i-o trag lui Stavarache din orice pozitie. Nu mai fac referire la faptul ca articolele parca sunt scrise de sechelariu direct, baietii de acolo nu par sa aiba nici o legatura cu deontologia profesionala. Eu unul ma gandesc ca efectul e fix contrar celor vizate de seche si desteptarea, adica lumea o sa ii ia apararea lui Stavarache votandu-l, desteptarea nu face altceva decat sa il martirizeze. Gresesc?

  3. Gheorghe, in legatura cu profesionistii, ai dreptate. Cred ca asta am vrut sa spun si eu, insa am luat in calcul ca nu prea exista astfel de profesionisti (sau daca exista, nu tine nimeni cont de sfatul lor), asa ca tot aia e.

    Pentru “intrebare” – e vorba de efectul de bumerang. Publicul se plictiseste de acest subiect, “simte” ca e umflat artificial si solidarizeaza, pana la urma, cu victima. S-a mai intamplat. Insa mai e cale lunga pana la vot. Apropo, deontologie=etica profesionala. “Deontologie profesinala” e pleonasm 🙂

    Cat despre modul de a scrie articolele, circula o vorba: ziarul scris pentru un singur cititor.

  4. Care ar fi pasi de iesire din CRIZA FINANCIARA si consecintele prelungiri ei…..

    Trebuie sa stiti ca aceasta criza se va adinci profund si la propriu si la figurat iar NIMENI nu va scapa de efectele devastatoare oricit de increzatori veti fi….
    Daca ar fi sa analizam aceasta criza vedem din start ca nu este o criza locala ci una mondiala super-GRAVA . Deci lupta trebuie data la nivel mondial…
    Nu exista tara care nu ar putea fi afectata…. Consecintele prelungiri ei sunt foarte clare RAZBOI .
    Daca nu duce la un razboi mondial va duce sigur la un razboi civil indiferent de tara , pentru ca cu focul nu te joci …
    In mod sigur cei ,, SLABI “ , dar si cei aviizi de putere vor submina starea subreda a temeliei economiilor de orice fel….
    Riscul este prea mare oricum ai privi…. NIMENI nu va mai avea incredere in NIMENI ….
    ORICE TARA ORICIT DE PREGATITA AR FI NU VA PUTEA FACE FATA PENTRU CA EXISTA RISCUL CA CHIAR ACEA TARA SA FIE PROVOCATA LA UN RAZBOI DIN PARTEA UNEI ALTE TARI……
    La nivel de stat o ramura a ECONOMIEI depinde de alta…
    La nivel mondial UN STAT depinde de celalant vecin…
    Deci ce sa- r putea face la nivel MONDIAL ca acolo este buba ?
    [A] Formarea unei coaliti mondiale , care va putea dezbateate criza in sine dar si combaterea ei….
    In ce consta acest lucru ? Fiecare tara va trebui sa cedeze ceva , in special mindrie si orgoliu , pentru ca asa cum am aratat FIECARE ARE CEVA DE PIERDUT
    [B] Patrteneriate strategice in diverse ramuri de interes comun
    [C] Ajutorarea comuna
    [D] Stergerea unor datorii sau infuzie de capital
    [E] Distribuirea fortei de munca la nivel comun
    [F] Inghtarea burselor
    [G] Reducerea costurilor si a pretului de piata a bunurilor
    La nivel LOCAL fiecare tara va trebui sa gestioneze la un nivel foarte dur :

    1. Gestionarea corecta a principalelor surse de venit sigure
    2. Agricultura sprijinita pe toate ramurile sale
    3. Infuzie de capital in principalele puncte ce ar putea pune in miscare economia …. ( Pentru ca asa cum am aratat SE LEAGA INTRE ELE…)
    4. Sprijin financiar principalelor categorii defavorizate
    5 Stergerea unor datorii catre stat
    6 Reducerea costurilor si a principalelor bunuri si servici…
    7 Ajutorarea comuna intre principali parteneri si vecini

    ACUM FACETI UN CONGRES MONDIAL
    ACUM E MOMENTUL PENTRU CA FOCUL NESTINS LA TIMP VA ARDE PINA LA CAPAT……..