Ziarul cu cel mai mare tiraj din Bacau a decis sa restrictioneze accesul la editia electronica.
Pe site-ul Desteptarea poti citi 3-4 articole “la liber”, restul doar titlul si sapoul. Un text te anunta ca restul articolului poate fi citit in editia tiparita.
Presupun ca s-a luat aceasta decizie pentru ca s-a ajuns la concluzia ca editia electronica “mananca” din vanzarea pe hartie.
E un pariu riscant si nu cred ca va avea ca efect cresterea vanzarii in varianta print.
In primul rand, pentru ca, dupa cum am analizat acum catva timp, comportamentul cititorului pe site este sa “scaneze” titlurile. Prea putini cititori intra pe un articol sa-l citeasca.
In al doilea rand, e vorba de comoditate. Cititorul e prea comod sa se duca la un chiosc sa-si cumpere ziarul. Prefera sa dea cu flit.
In al treilea rand, 15 la suta din cititori sunt din afara tarii. Nu am acces la alte statistici, dar presupun ca printre cei 22 la suta care intra de pe motoarele de cautare sunt prea putini bacauani (adica acestia ar putea fi cititori din alte judete, care nu au cum sa cumpere ziarul).
In al patrulea rand nu s-a pus la dispozitia cititorului varianta de abonare on-line. Nu cumpara ziarul, dar poate vrea sa-l citeasca pe net, contra unui abonament lunar.
In al cincilea rand, scade forta de influenta a ziarului.
Apropo, o noua comparatie intre traficul pe net a Desteptarii zi Ziarului de Bacau:
Decizie complet aiurita. Sunt destule ziare on-line in Bacau care sa ofere bacauanului putinta de a citi despre un anume eveniment. Si cam toate ii lasa posibilitatea si sa il injure pe ziarist, deci dublu castig. Cred ca cineva de acolo traieste inca in epoca pre-virtuala.
Da, si eu sunt de acord ca este intr-adevar o greseala. Probabil daca ar face o analiza mai buna asupra veniturilor ce se pot obtine si din publicitatea online cu siguranta nu ar fi aplicat aceasta restrictie.
Cu siguranta din anunturile Google pe desteptarea.ro se poate scoate un profit de peste 500$/luna iar daca de pe fiecare banner din partea stanga s-ar mai scoate minim 25$/luna/banner ar mai iesi 225$.
Probabil dansii, acum in era cand totul este online, considera ca scaderea tirajului se datoreaza in primul randul datorita prezentei online. Total gresit, chiar daca nu activez sau am activat in domeniul presei.
Vedeti pe site-ul BRAT, ca ei s-au auditat. Minciuna este acum data in vileag. Nu au tiraj de 8.000 decit vinerea. In rest, se agita pe la 5.000.
Alex, ti-am sters comentariul pentru ca e o chestiune pe care e bine sa o stim numai noi, sa fim in avantaj. In al doilea rand, ideea respectiva imi apartine. Probabil ca stii asta.
🙂 Esti specialistul…
Cum se poate trece peste respectiva restrictie ?
Simplu, te abonezi la newsletter, si acolo ai linkurile catre articolele complete 🙂
Apropo oare de ce la newsletter nu adauga reclame ? 🙂
Bravo, George! Inca o metoda… 🙂
Bine te-am gasit, Razvan.
Desi si eu ma astept ca sa le mai scada traficul (fara a trimite insa oamenii la chiscuri), curios e ca deocamdata nu vad nici un semn ca Desteptarea isi pierde din cititoriii online. Eu folosesc pentru comparatie Neogen Monitor, e mult mai exact ca Alexa care arata in principal traficul din SUA:
http://www.neogen.ro/monitor/includes/diagram/img.php?param=14067|9829|19849|18489|17459|30880|34110
Nu cred ca o sa le scada traficul. Dar nici nu o sa le crerasca vanzarea la chioscuri. Motivul e simplu: ceea ce au facut nu influenteaza comportamentul de consum. Sa ma explic: am facut o analiza in ceea ce priveste comportamentul userului care intra pe site-ul Desteptarea. Concluzia mea a fost ca utilizatorul scaneaza titlurile articolelor si iese din site. Si acum poate face asta: vede titlurile si pleaca. Practic, pentru userul mediu, nu s-a schimbat nimic.