Un pariu riscant

    Ziarul cu cel mai mare tiraj din Bacau a decis sa restrictioneze accesul la editia electronica.

    Pe site-ul Desteptarea poti citi 3-4 articole “la liber”, restul doar titlul si sapoul. Un text te anunta ca restul articolului poate fi citit in editia tiparita.

    Presupun ca s-a luat aceasta decizie pentru ca s-a ajuns la concluzia ca editia electronica “mananca” din vanzarea pe hartie.

    E un pariu riscant si nu cred ca va avea ca efect cresterea vanzarii in varianta print.

    desteptarea1.jpg

    In primul rand, pentru ca, dupa cum am analizat acum catva timp, comportamentul cititorului pe site este sa “scaneze” titlurile. Prea putini cititori intra pe un articol sa-l citeasca.

    In al doilea rand, e vorba de comoditate. Cititorul e prea comod sa se duca la un chiosc sa-si cumpere ziarul. Prefera sa dea cu flit.

    In al treilea rand, 15 la suta din cititori sunt din afara tarii. Nu am acces la alte statistici, dar presupun ca printre cei 22 la suta care intra de pe motoarele de cautare sunt prea putini bacauani (adica acestia ar putea fi cititori din alte judete, care nu au cum sa cumpere ziarul).

    In al patrulea rand nu s-a pus la dispozitia cititorului varianta de abonare on-line. Nu cumpara ziarul, dar poate vrea sa-l citeasca pe net, contra unui abonament lunar.

    In al cincilea rand, scade forta de influenta a ziarului.

    Apropo, o noua comparatie intre traficul pe net a Desteptarii zi Ziarului de Bacau:

    grafic.jpg

    9 COMENTARII

    1. Da, si eu sunt de acord ca este intr-adevar o greseala. Probabil daca ar face o analiza mai buna asupra veniturilor ce se pot obtine si din publicitatea online cu siguranta nu ar fi aplicat aceasta restrictie.

      Cu siguranta din anunturile Google pe desteptarea.ro se poate scoate un profit de peste 500$/luna iar daca de pe fiecare banner din partea stanga s-ar mai scoate minim 25$/luna/banner ar mai iesi 225$.

      Probabil dansii, acum in era cand totul este online, considera ca scaderea tirajului se datoreaza in primul randul datorita prezentei online. Total gresit, chiar daca nu activez sau am activat in domeniul presei.

    2. Bine te-am gasit, Razvan.
      Desi si eu ma astept ca sa le mai scada traficul (fara a trimite insa oamenii la chiscuri), curios e ca deocamdata nu vad nici un semn ca Desteptarea isi pierde din cititoriii online. Eu folosesc pentru comparatie Neogen Monitor, e mult mai exact ca Alexa care arata in principal traficul din SUA:
      http://www.neogen.ro/monitor/includes/diagram/img.php?param=14067|9829|19849|18489|17459|30880|34110

    3. Nu cred ca o sa le scada traficul. Dar nici nu o sa le crerasca vanzarea la chioscuri. Motivul e simplu: ceea ce au facut nu influenteaza comportamentul de consum. Sa ma explic: am facut o analiza in ceea ce priveste comportamentul userului care intra pe site-ul Desteptarea. Concluzia mea a fost ca utilizatorul scaneaza titlurile articolelor si iese din site. Si acum poate face asta: vede titlurile si pleaca. Practic, pentru userul mediu, nu s-a schimbat nimic.