Parjoliti holdele! M-a descoperit Theo :)

    21
    18

    Regizoarea si scenarista celebrei piese care a iscat aprige dispute prin media locala dar si in acest spatiu virtual a descoperit blogul acesta. Si se simte datoare sa dea kilometri de explicatii si sa se lupte cu toata lumea.

    Auzi, cucoana, eject!

    Aici e spatiul meu, eu fac regulile.

    Ti-am lasat cele doua comentarii. Daca mai sari calul, rad imediat tot ce scrii.

    3. replica cu huiban si pop s-a nascut ca cioaca, spontan, cu vreo 2 zile inainte de premiera, si a fost o poanta colectiva. nu am drept de semnatura pe ea. ea apartine trupei de actori. eu doar am dat OK-ul sa fie spusa pe scena. de ce le apartine lor si nu mie? logic – pt k mie mi se cam rupe-n 14 si de pop si de huiban, dar pe ei, pe biatii actori, aceste 2 personaje i-au cam calcat pe bataturi, stagiuni la rand. deci – mentionarea acestor 2 nume este perfect legitima si … haioasa. de ce ne faci maimute?… pt k avem ‘the guts’ sa spunem adevarul in public?… hi hi hi!… v-a cam atacat, ha?… yes! misto faza!

    Da, ma, sunteti maimute. Si imi mentin afirmatia. Saracii actori… nu rezista psihic la critici.

    Si pentru asta trebuie neaparat sa gaseasca o cale sa maimutareasca numele unor ziaristi.

    Si care simt subit nevoia sa devina co-scenaristi.

    Cat despre discutiile de aici, zici matale ca:

    daca nu aveti baza, nu va mai aventurati in olimpiada asta ‘cine arunca latura mai departe’, pt k , serios, nu va face cinste. da’ deloc! voua, unor bacaoani de mare marca!… e sub demnitatea vostra, dragilor….

    Sa presupunem ca nu ne pricepem la marile subtilitati ale teatrului, la tainele ascunse unor neinitiati. In schimb ne dam seama daca o piesa ne place sau nu. Si pentru a spune acest lucru nu ne trebuie sa folosim pasareasca pretioasa de pseuso-critic teatral.

    Numele unui produs de cofetarie turcesc este suficient pentru a descrie piesa.

    Apropo, la ce ti-ar folosi daca ai afla salariul Adelei Popescu? Stii de ce intreb… Duminica, 16 septembrie, ora 12.09?

    21 COMENTARII

    1. Theo, cui se adreseaza teatrul? Daca e doar pentru absolventii de academie de teatru, doar pentru cunoscatorii istoriei teatrului, doar pentru bibliotecile ambulante, sa se scrie la intrare, ca sa se stie. Dar daca e pentru toata lumea, pentru educarea lor, a spectatorilor, presupun ca avem voie si noi ceilalti. Si daca avem voie, n-o mai fa pe elitista daca n-ai fost inteleasa pe scena. Fa-te. Sau ultima piesa tocmai a fost incercarea. Atunci, mai incearca, n-a fost cea mai buna varianta. Chiar pari foarte trista, apropo de Marquez…

    2. stimati jalnici bacaUani, daca nu aveti lucruri mai consistente si mai importante sa va umpleti viata cu ele – ok, pierdeti vremea injurandu-ma pe mine. o fi si asta o ocupatie, ce sa zic… va plictisiti rau, acolo, la voi la redactie… DAR! LASATI ACTORII IN PACE!… nu aveti nici IQ-ul si nici instrumentarul necesare pt a face analiza muncii lor. asa ca – gata. mart! orientati-va spre lucruri mai la indemana mucilor din capul vostru – fotbal, de pilda. SUCCES!…
      PS – nu cred ca voi mai reveni pe acest bolg, vad ca domnul acela, “nevasta” lu huiban, a intrat deja in panica. ok, distractie placuta, copilasi!

    3. evident ca TUTUROR se adreseaza teatrul! nuam facut niciodata teatru elitist. du-te si vezi piesa, nu cred ca va fi ceva sa nu intelegi din intriga/dialoguti/situatie. este o poveste simpla, cu personaje mai speciale, care traiesc lucruri pe care le traim toti – frustrari, frici, bucurii, sperante, indoieli. e o piesa cu oameni despre oameni. nimic soficsticat, nimic elitist. go 4 it si mai vbm dupa!

    4. cand am spus CA NU AVETI BAZA si SA NUMAI DATI CULATURI , ma refeream, in contextul pe care mata nu l-ai citat (!!!) la acuza ca proiectul s-a facut pe banii vostri, pe bani publici, adica. NU! el s-a facut pe bani privati, pe bani dati de o fundatie din anglia. ASTA ERA! … nu mai scoateti din context chestii, k sa va aparati stupid. nu e cazul. ok?

    5. Stimata doamna, “Bacaoani” este o localitate in judetul Vaslui. Forma corecta este “bacaUan”. Stiu ca pare dificil, dar credeti-ma ca asa este.

      Pot sa intreb cine are IQ-ul necesar analizei muncii actorilor? Sau ceea ce fac ei tine de fisiune nucleara ori, poate, de decodoficarea genomului uman si doar niste initiati, cu doua-trei facultati plus un stagiu la NASA pot dezlega ?

      Picasso, inainte de a picta celebrele sale panze suprarealiste, a invatat sa picteze “normal”. In 1903 inca picta trupuri umane si fete “recognoscibile”. In 1907, cu “Domnisoarele din Avignon”, deja trecuse la cubism.

      Ce vreau sa spun: inainte de a incerca experimente teatrale, poate actorii bacauani ar face bine sa invete sa joace bine in piese clasice. E doar o propunere…

    6. Sunt un consumator de cultura. Am fost si la teatrul din Bacau. Cam stiu ce s-a jucat in ultimii ani. Si cunosc actorii. Prin urmare, sa fim intelesi. Nu vorbim despre oameni care vor ramine in istorie.

      Daca i-a suparat ce a spus presa, aveau doua variante: 1) Sa ignore si sa dovedeasca publicului ca ziaristii se inseala – si atunci ziaristii picau de fazan in fata spectatorilor excitati de jocul lor orgastic si 2) sa fie deranjati, pentru ca stiau ca ziaristii au macar in procente dreptate, si sa o faca pe tzatzele. Ceea ce au facut.

      Sunt citiva oameni acolo care, se vede, muncesc, restul – groapa comuna a anonimilor. Mi-a placut “Dragoste in patru tablouri”, mai mult in varianta cu eliza judeu. Dar de atunci n-am mai fost la teatru.

      Reactiile publice ale oamenilor de cultura din teatrul din bacau m-au dezamagit (un termen cam soft, scirbit ar fi mai potrivit). De cind a venit theo in bacau actorii si-au aratat matzele.

      Ce nu intelege aceasta doamna este ca face rau teatrului. Mai multe cunostinte au avut aceeasi parere, li s-a luat de teatrul asta in care actorii – ex. Adriana Pirvu – afirma public ca o “suge de la cine vrea ea”.

      O posibila urmare la prezentele doamenei theo pe net cu reactiile sale impotriva presei din bacau este ca ziaristii sa nu mai scrie deloc sau dimpotriva sa devina si mai agresivi. Sa faca o campanie de presa de denigrare a teatrului, a acestei doamne – cu sapaturi pe la bucuresti – sa atraga atentia pe ce se cheltuie banii publici.

      Pentru ca in fond care e rolul unui teatru? Si cit din acest rol si-a indeplinit. Ar putea sa se apuce sa numere de exemplu spectatorii, care sunt probabil in numar mult mai mic decit miliardele care se duc pentru mentinerea acestei institutii de cultura (?).

      Si in momentul in cara doamna theo spune ca spectacolul “Plooaia…” s-a facut pe banii Teatrului din Bucuresti, s-ar putea pune o intrebare: care teatru ca parca se desfiintase.

      In al doilea rind, nu, nu e pe banii teatrului din bucuresti, ca actorii sunt platiti de bacau, la fel si echipa tehnica si utilitatile ca voi sa puteti repeta sa spunenti cacat pe scena. Eu zic sa mai asteptam un pic sa vedem cit bine a facut doamna asta bacaului.

      Ea cheltuie, cit ofera? Cind faci un proiect trebuie sa spui care sunt beneficiarii ca sa obtii finantare. Pe citi beneficiari se cheltuie bani grei pe institutia asta?

      Doamna ar putea parea surprinsa dar lumea citea in orasul asta si inainte de a veni ea si mergea la teatru si inainte de veni ea. De aceea cind vorbeste astfel despre bacau nu pot sa fiu de partea ei.

      Directiunea ce relatie are cu presa? Poate a pornit gresit in aceasta colaborare. Ziaristii sunt oameni. Si cind sunt tratati like shit, nu cred ca intorc si obrazul celalalt. Imaginati-va un joc de volei cu cacat.

      Ar mai fi, dar e deja prea mult. Cui va adresati? Stiti? Stiti citi intelectuali ai bacaului consuma teatrul bacauan? Intrebati citi va apreciaza. Sa intrebe ziaristii. Eu n-am vazut un intelectual admirabil printre actorii din teatrul ala, cu citeva exceptii, se stiu – oamenii destepti n-au nevoie sa fie scrisi pe garduri.

      Niste femei ca niste tzatze, asta, am vazut Daca s-ar pune presa pe voi, in citeva saptamini sunteti varza. Si e foarte posibil s-o faca. Baieti, faceti cultura, lasati cearta la gard. In prezent, nu sunteti pe drumul cel bun.

    7. nu ma interesa subiectul… dar patetismul acelui “sunteti jalnici bacaUani” este de-a dreptul spectaculos… C’moooon… Cata frustrare poate fi in spatele unei exprimari atat de ineficiente si copilaresti ?
      OK ce a spus Nico… eu-s neutru, dar pare sa stie ce spune.
      Si pentru ziaristii – cu IQ evaluat de oricine – care scriu in ultimul timp prea mult despre teatru…totusi faceti prea multa publicitate unui produs de o calitate discutabila, de vreme ce publicul nu este foarte interesat de oferta lor.
      De ce sa puneti “tunurile” pe o tinta aproape inexistenta ?… E si asta usor patetic. Din cate am auzit, nefiind un “consumator” serios de teatru, uneori, in zilele bune, ei pot oferi si calitate, la un anumit nivel, aproape acceptabil pentru un orasel precum Bacaul. Cat despre reactii precum includerea numelor de ziaristi intr-o piesa sau in ce-o fi fost… Penibil…dar asta e.

    8. …si …Razvan…. de ce sa aiba Vasluiul o localitate numita “Bacaoani” ? Ti se pare corect ? Nu o fi ceva putred la mijloc ? Nu ar fi cazul sa o recuperam ? 🙂 Sau avem diaspora ? Uite un subiect numai bun…pentru zilele in care ploua si nu se intampla nimic altceva in oras despre care sa scriem… si nici evenimente culturale nu avem.
      Cine vrea localitatea “Bacaoani” inapoi, cine vrea unirea cu fratii nostri sechestrati in Vaslui, sa luptam in frunte cu Razvan pentru reintregirea judetului. :))
      E 11 noaptea si-s obosit… cred ca de asta am acest mic episod de delir…sper sa-mi revin pana maine. Noapte buna. La lupta, bacauani !

    9. ok, te-a iritat remarca legata de IQ. nu ai spus insa nimic despre instrumentar. in primul rand, va lipseste acest instrumentar – studii de specialitate, informatii updatate in domeniu, (sa fi vazut adica spectacole din tara si din afara ei, MULTE, c sa aveti termeni de comparatie), si, nu in ultimul rand, va lipseste deschiderea; adic a- DRAGUL de teatru. bun, aici as avea o intrebare, si ti-as fi recunoscatoare pt timpul sacrificat unui raspuns. intrebarea este : de ce urati/urasti teatrul atat de rau? exista un motiv personal, sau… pur si simplu? intreb onest, deoarece ma intriga la culme agresivitatea si didpretul pe care-l afisati. evident ca se lasa cu “volei cu cacat” (am citat din nico) si evident ca ies matzele la iveala. pai daca va napustitipe ei ca niste corbi! odata si-odata trebuia sa va asteptati ca vor reactiona si ei!… cat despre binele sau raul facut de mine teatrului, intrebati-i pe cei din teatru. ca ei sunt beneficiariidirecti, nu!?… ok, astept raspunsul la intrebarea de mai sus, si, daca aveti ke sau interes, va pot raspunde si eu, la randul meu, la orice intrebare. calm si normal. daca va intereseaza. o zi buna!

    10. ar mai fi de intrebat si publicul obisnuit. publicul normal. nu cei care vin cu pata pusa deja, in sala. eu am incercat sa fac asta. nu cu toti, evident, n-as fi putut asa cva, dar – cu cativa, necunoscuti mie. si reactiile lor n-au fost (scuze pt dezamagire) deloc aproape de ale voastre. asta e. e loc pt toata lumea sub soare, nici o problema. NU TREBUIE sa va placa spect. mele. DAR! de ce sunteti atat de virulenti, de ce faceti atac la persoana, si, mai ales, de ce dati constant in actori? ii credeti kiar asa, niste… scame? niste maimute?… ar trebui sa-i iubiti, serios. nu glumesc. nu glumesc deloc. de ce atata ostilitate????

    11. oi fi avand frustrari, nu neg, dar, spre deosebire de voi – eu accept un dialog, purtat cu creierii relaxati si cu umorile la sertar… voi, in skimb, vorbiti intre voi, faceti skimb de pareri (desigur, intr-o concordie absoluta), si nu aveti nici cea mai vaga curiozitate sa aflati de ce sunt lucrurile astfel, daca e reala impresia ce v-ati facut-o, cum e cu relatia actori/regizor – public/presa, samd… pai, scuza-ma, dar cine crezi k e mai frustrat?…. “autismul” asta ti se pare dovada unui echilibru emotional??? hai sa fim seriosi!

    12. Creieri relaxati detinem si noi… uneori chiar prea. O observatie: greu este ca intre mai multi jurnalisti sa existe o concordie abosluta…uneori mi se pare de-a dreptul imposibil. Asa ca daca in acest caz ai remarcat o concordie absoluta, asta inseamna ceva. Nu sunt cel mai in masura sa emita judecati privind valoarea teatrului bacauan si nu o voi face. Ma bazez doar pe impresiile personale si pe ecouri (din presa mai mult sau mai putin autista…insa intelegeti ca ziaristii nu vor sa va ia locul, ci uneori se simt agresati de calitatea muncii dvs.), plus ce am vazut din cand in cand, in prea rarele ocazii cand am fost spectator. Pur si simplu nu ma atrage ceea ce faceti acolo. Prea multe experimente, prea multe incercari de comparatie cu mari centre culturale, cu chestii de avangarda, cu spectacole-“soc”. Dar poate sunt oameni carora le place si veti avea mereu sala plina, who knows ?
      Orgolii sunt si de-o parte si de cealalata cu duiumul, problema este sa fim totusi lucizi. Cat se poate. By the way, apreciez trecerea (mai bine mai tarziu decat deloc…) la un ton totusi civilizat. Surprinzator, daca ma iau dupa “calitatea” primelor replici.

    13. codrine, hai sa lamurim un lucru. de ce? mi se pare NECESAR sa pornim o discutie pe baze LIMPEZI. nu consideri?… asadar – uite, eu NU STIU cat stii tu, insa afla ca tonul de taraba, invectiva, insulta, acuza , calomnia (pt care oricum il voi chema in instanta pe autorul lor!) au pornit de la dl pop si de la niste turbati care au comentat pe net intr-un limbaj de sub-specie. AM REACTIONAt la toate astea catand FIX pe aceeasi coarda. a fost bine? a fost rau?… nu stiu. un lucru stiu SIGUR – asa am simtit. cu alte cuvinte, a fost o reactie cat s epoate de onesta la un atac infam. NU O REGRET!… poate, daca o analizez, o gasesc inadecvata. dar NU o regret, pt ca a fost rezultatul unei stari foarte autentice. imi venea sa-i strang de gat. atac la persoana, analfabetism, niste injurii gratuie, faze care nici nu mai aveau leg. cu spectacolul. trebuie sa intelegi ca unii oameni au un temperament impulsiv. daca le dai o piatra-n cap, hodoronc-tronc, s-ar putea sa-ti sara la jugulara. nu ti se pare just? ti-ai asumat profesia de jurnalist? traiesti din can-can-uri si jeguri? pai ia-ti si riscul de a primi suturile inapoi. nu gasesti cinstit? de ce sa fiilas? ai lovit, astepta replica. nu?…
      cat despre faptul ca sunt agresati ziaristii – pai cine ii agreseaza? TEATRUL???? cum asa? vine peste ei in casa si ii pune sa se uite, cu forta? suntem o tara libera, codrin. vii, te uiti, analizezi (CIVILIZAT) produsul, nu ‘bronzul regizoarei’ (ce cacat e asta!?) si semnezi un articol ARGUMENTAT. nu ti-a placut? PERFECT! spune asta in termeni decenti si argumenteaza. intra pe net si citeste cronici de afara, sau de la noi, semnate de cei 2-3 cronicari pe care-i mai avem. si compara… gasesti diferentele????
      nu te supara, ce au semnat pop si herman, nu sunt cronici, sunt niste… acte de masturbatie intelectuala ratata (ma feresc sa zic ‘laba’, ca sa nu rosim!)… si nici bibire nu sta prea bine la capitolul condei si glagorie… faza cu ‘simpli spectatori’, sorry – nu tine. stii cum e asta? cum as zice eu acuma – pai am facut un spectacol ca simplu cetatean, nu ca regizor. iti convine???
      astept pareri. daca se poate, fara vanitate. DACA se poate!

    14. …acum am multa treaba si nu am timp pentru un raspuns elaborat…si nu-i vad rostul..nefiind implicat in poveste…nescriind pe aceasta tema… Dar am ras din suflet la faza cu “rositul”. Da, bine ca ai grija la exprimare, ca sa nu rosim…LOL ! N-am cum sa fac pe arbitrul, eu am parerile mele despre toata povestea si despre “actorii” ei (din ambele tabere) si nu consider ca ar fi util sa le fac publice aici. Ai tendinta sa ii bagi pe toti in aceeasi oala…si daca tot te adresezi instantei nu vad rostul agitatiei de pe site-uri si blog. Si aia cu cianura chiar a fost usor infantila. Ca si faza lui cu pistolul. Oricum aici nu e mediul ideal in care cineva sa-si “repereze” onoarea…nici pentru un om de teatru,nici pentru un ziarist. Inteleg reactiile determinate de temeprament, dar intr-o anumita limita. Energie consumata aproape inutil,pana la urma. Cat despre cum s-a scris…dupa cum nu-s critic de teatru nu sunt nici critic de presa. Imi ajunge ca nu mi-e rusine de ce scriu eu. Fiecare raspunde pentru ce semneaza…in principiu. Si asta…cu statul acasa…hm.. e doar partial valabila. Un ziarist pe cultura trebuie sa mearga la teatru si sa scrie – civilizat, indiferent ca doar relateaza, ca lauda sau critica – despre ce se intampla acolo.
      Pareri mai documentate…poate de la altii, ca vad ca sunt cativa interesati de subiect. Back to work.

    15. Zicea fatuca asta, Teo sau cum o chema, ca bacauanii sunt jalnici, inchistati si bla bla bla. Eu deduc ca pe baza acestei “teorii” sta la Bacau. E si ea constienta ca talentul n-o da afara din casa si insista in cariera, pentru ca “jalnicii astia, oricum, nu stiu cu ce se mananca teatru”, iar lipsa talentului trece neobservat”. Acu’ e frustrata ca s-a “prins” lumea.

    16. ma bucur ca te-am facut sa razi!… uite c-a iesit si ceva bun din asta!
      DA! – ai folosit un termen keie : CIVILIZAT. pai de-aici a pornit si de-aici s-a inflamat gogoasha – k era absolut necivilizat acel articol, semnat pop. si si ala semnat herman.
      in fine, asta cu investul gratuit de timp si energie ca sa te tot explici aiurea pe bloguri- e un mare adevar. cred ca o sa-ti urmez sfatul camuflat (sau poate inconstient) si kiar n-o sa ma mai consum k sa comunic cu niste oameni ce NU VOR, de facpt, nici un fel de comunicare. le ajung propriile pareri si impresii. ok, why not.
      mersi pt sugestie.
      bafta-n viata si… nervi tari!
      mi-a facut placere (oarecum) conversatia.

    17. draga theo….nu stiu ce fel de ragizor esti tu dar crede-ma ca spectacolele tale sunt sub orice critica….nu indraznesc colegii tai sa-ti spuna sau nu constientizeaza dar sunt plictisitoare de-ti vine sa fugi din sala si toate chestiile cu tenta sexuala sunt absolut gratuite deci oribile ,fara motivatie….cand iti spune un om ca esti beat poate nu-l bagi in seama dar cand iti spun mai multi te duci si te culci….si te inteleg de ce te manifesti “artistic” in Bacau….intr-un teatru mai bun n-o sa te primeasca niciodata….dar nu e pacat totusi de spectatori?