Un hypermarket de la marginea Bacaului, cindva semet, a fost ingenuncheat de criza si a apelat la solutii oarecum neobisnuite de promovare: telemarketingul. Adica suna oamenii acasa sa le prezinte ofertele.
Telemarketingul este o metoda de promovare agresiva. Omul, care se uita la televizor sau surubareste prin casa, trebuie sa lase totul balta ca sa asculte publicitate la telefon. Efect minim, cheltuieli maxime.
Trebuie, insa, ca situatia in care a ajuns supermarketul este dificila. Si eu tind sa cred ca nu doar criza este de vina. Magazinul a avut de la inceput o problema de atitudine fata de clienti. Pentru ca era singurul, isi permitea prea multe. Sa puna un pret la raft si altul, mai mare, la casa, de exemplu. Sa vinda marfa expirata. Sa lase doar doua case deschise, astfel incit clientii sa astepte cite jumatate de ora sa plateasca. Si multe altele, inclusiv agresivitate verbala din partea angajatilor.
Cazurile au fost semnalate la vremea respectiva de presa. Conducerea magazinului nu s-a sinchisit. Erau alte vremuri, clientii veneau oricum. Doar au interzis vinzarea ziarelor respective la chioscul de presa din hypermarket. Dar vremurile s-au schimbat. A aparut concurenta, atitudinea nu s-a schimbat. A venit criza, nici o schimbare de atitudine.
Se vede, insa, ca manualele de relatii publice trebuie studiate in orice context. Chiar si atunci cind esti pe val si crezi ca situatia o sa dureze la infinit. Un client nemultumit poate insemna un client mai putin pentru afacerea ta. Si cum unu si cu unu fac doi…