Pe 2 mai cumpar si activez o cartela pre-pay Orange. Pe 3 mai, dupa-amiaza, cartela este blocata de firma de telefonie. Intreb la Serviciul Clienti care este problema si mi se spune ca acea cartela a fost implicata intr-o frauda si a fost blocata din decizia Orange, insa nu-mi poate spune mai multe. Doar daca fac cerere scrisa cu numele si adresa mea.
Pe 4 mai merg la Orange Shop si incerc sa aflu mai multe. Dupa peste 40 de minute de stat la coada, imi expun problema si mi se spune ca nu au ce sa-mi expplice, poate daca fac o hartie oficiala, cu adresa si numele meu pe ea, o sa-mi vina un raspuns acasa. Inregistrarea conversatiei de la Orange Shop este mai jos:
Conversatia la Orange Shop
In aceeasi zi am mers la Protectia Consumatorilor, unde am depus o plangere. In doua saptamani, aceasta a fost rezolvata.
Adica, s-a reactivat cartela, am primit bonus 5 euro si s-a prelungit perioada de valabilitate a creditului cu 90 de zile.
Teoretic, am invins eu. Practic, a castigat Orange, care a aflat ceea ce se chinuia de ceva timp: datele personale ale celui ce foloseste cartela. E singura concluzie logica.
Si la Serviciul Clienti, si la Orange Shop mi s-a spus ca problema ar putea fi rezolvata daca fac o adresa oficiala, cu datele mele. Tot timpul mi se cerea buletinul. Intreb si eu, de ce era necesar buletinul meu? Nu puteau verifica in baza de date pe loc daca e o problema?
Cartela pre-pay este anonima prin definitie. In Romania inca nu este obligatoriu sa-ti declari datele personale cand o cumperi. Insa, dupa cum se vede, exista metode de a afla identitatea unui cumparator.
ciudat, deşi ar fi mai bine dacă s-ar introduce o lege potrivit căreia să poţi cumpăra o cartelă doar cu buletinul. În felul ăsta adio numere anonime, adio apeluri false la 112.
Oricum e bine că s-a soluţionat atât de rapid. Mă aşteptam să dureze vreo câteva luni.