Blestem!

    4
    15

    Daca mai zice careva ca hypermarketurile din orase au omorat micii comercianti ii dau doua suturi in fund de aterizeaza pe Luna.

    E drept, la hypermarket sunt unele produse scumpe cu draci, de parca au muls oile in sistar de aur de pun 30 de lei kilu de branza. Totusi, sa nu exageram, pe langa prietenii de la supermarketurile de cartier, cei de la Billa sau Kaufland ori Real sunt niste baieti gigea.

    De exemplu: un produs alimentar care la un hypermarket este 10 lei, la “supermarche”-ul din cartier este 12,5 lei. Cu inca un sfert mai mult! Pentru ce? Cum? De ce? Sa nu uitam ca si la hypermarket produsul respectiv are adaos comercial. Si nu unul mic.

    Alt exemplu: la hypermarket, produs indistrial: 14 lei. La supermarket: 20 de lei.

    Concluzia e trista: or fi hypermarketurile de criticat pentru modul in care fac afaceri (preturi umflate, etichete schimbate, etc) dar se poate si mai rau!

    4 COMENTARII

    1. Mici comercianti cu magazinele in balcoane si apartamente vor disparea cat de curand fiindca acum toata lumea realizeaza ca e mai avantajos sa cumperi in cantitate mai mare si mai ieftin
      Parerea mea este ca numarul hipermarketurilor din bacau vor creste si ca magazinele de cartier vor deveni doar o pravalie cu preturi ridicole de mari

    2. Am un mic articol care lamureste situatia. Daca te intereseaza, il poti citi aici.

      Aditional, pe subiectul in tema: Hypermarketurile au doua variabile care aduc pretul la nivelul pe care il vedem noi: numarul de intermediari si cantitatea cumparata. Daca Billa isi permite sa vorbeasca direct cu producatorul si face achizitie de 10.000 de conserve de carne, cantitate ce aduce si un discount suplimentar ( merge pana in 25% uneori ), comerciantul de cartier nu poate face asta. El va trece printr-un intermediar care va avea adaosul lui ( indiferent daca intermediarul este un distribuitor sau un Hypermarket ), iar pretul nu-l va putea negocia prea mult din cauza faptului ca el cumpara doar 100-200 de conserve. Se aplica la toate produsele.

      Uneori si in cazul distributiei directe exista diferente de pret date de aceeasi variabila: cantitatea.

      Adrian: concurenti vor avea intotdeauna, chiar daca prin absurd concurenta va fi doar intre ei. Totusi cumparaturile facute in proximitate nu vor disparea vreodata, motivele fiind multe: ramai fara ceva dupa ora de inchidere, nu ai chef sa stai la coada, nu ai drum spre un hypermarket samd.