Aeroportul International Bacau. Azi au fost zece zboruri: cinci decolari si cinci aterizari. In ciuda bunavoientei personalului companiilor aeriene care opereaza pe Bacau si chiar a celor de la controlul bagajelor (am remarcat o umanizare a acestora, nu mai sunt incruntati, stiu sa zambeasca si sa vorbeasca politicos), aerogara este prea mica.
Coada pentru check-in se intinde pana afara. Noroc ca azi nu a plouat sau nu a nins. Ca jumatate din pasageri erau aliniati frumos IN AFARA aerogarii, asteptandu-i pe cei din fata sa faca verificarile de securitate.
Cand, in final, au intrat toti pasagerii in sala de asteptare, adica acolo unde nu mai era cale de intoarcere, sala s-adovedit neincapatoare. Nici macar scaune nu erau pentru toti. Unii pasageri s-au asezat pe jos, altii au facut coada la unicul automat de produse alimentare (bine, mai era unul de cafea), ale carui preturi aveau sa fie depasite doar de cele ale produselor vandute in timpul zborului. Zau, asa, cinci lei o ciocolata Mars, patru lei un pachetel de croasante 7 Days mic?! Asta la sol, ca in aer preturile se tripleaza…
Asadar, cand se face vestita modernizare a Aeroportului din Bacau?
Eu am zburat pentru prima oara de pe Aeroportul din Bacau acum o saptamana asa ca nu pot compara cu ce era inainte, dar mi s-a parut socant! Mi-au controlat bagajul de mana la sange, la trecut de 4 ori prin scaner, mi-a umblat prin toate boarfele fara nicio jena… Nu m-au intrebat ce am in geanta, asa cum fac cei din occident, nu aveau manusi de panza alba…. sunt mici detalii dar fac diferenta!
Iar de spatiu nici nu mai vorbim… nu e gandit pentru avioanele de linie Boeing ci pentru cursele alea interne…
Dupa check-in, ma refer dupa ce treci de detectorul de metale, in sala de asteptare pt imbarcarea in avion, sunt automate si magazine ..dar preturile ..cam piperate sa zicem.
Cosmin, eu n-am vazut magazinele…
Macar au renovat pista. Vor renova si aeroportul in curand.
E bine ca exista mereu intentia de a face. S-ar putea construi cel mai mare aeroport din estul tarii, chiar al doilea dupa Henri Coanda. Astfel traficul de marfuri si de persoane ar schimba mersul treburilor din Bacau si aeroportul ar deveni un nod important in spatiul aerian din Europa.