Despre conceptul de Mall. O comparatie

3
30

You don’t have to come to The Liberty just to shop. Our range of café bars means you can choose the one that suits you best and just while away the day over a coffee and paper

Daca ar fi sa rezum, cam asta ar fi diferenta: la Liberty Mall nu trebuie sa vii DOAR pentru cumparaturi, poti bea si o cafea. La Arena Mall, insa, pe langa cafea, POTI sa mai si cumperi ceva.

Am fost in cateva mall-uri din Londra. De fapt, Londra e o aglomeratie urbana formata din mai multe orase. Mall-urile in care am fost pot fi considerate “mall-uri de cartier”: nu-s in centrul Londrei si nu au pretentia sa fie exclusiviste.

Dealtfel, de aici pleaca si confuzia: la noi se considera ca a merge la mall e dovada de suprema aroganta, mergi sa te spargi in figuri, sa fii vazut, sa agati, eventual. Mai putin sa cumperi ceva, ca pentru asta nu-ti mai raman bani.

Ei bine, mall-ul este doar un centru comercial in care poti gasi ceea ce ai nevoie la preturi rezonabile. Cel putin acesta este conceptul. Desigur, la noi, un patron de mall le povestea unor olimpici veniti in vizita ca ar trebui sa stranga cureaua ca sa-si cumpere niste toale de firma, pentru ca, imbracati cu acele haine, vor fi priviti altfel.

Gresit! Gresit! Gresit!

La mall nu te duci cu sacul de bani ci te intorci, eventual, cu sacul de haine. Preturile, mai ales in perioada de reduceri, sunt mai mici decat in Romania. Un tricou bun il poti gasi cu 5 lire (putin peste 20 de lei), un tricou tip polo – 8 -12 lire (max 60 de lei), un pulover de lana – 12 lire. Poti lua un hanorac de la reduceri cu 5 lire, o pereche de pantaloni de sport cu 8 lire (acelasi model in tara e 200 de lei), o curea de piele o gasesti redusa la 2-2,5 lire, o camasa cu cravata – 9 lire.

Exemplele ar putea continua, insa nu ar avea rost. Gasesti haine de calitate pentru toate buzunarele. Desigur, la Marks & Spencer, preturile sunt mai mari, dar nu exagerate. Si acolo gasesti doua perechi de panataloni buni la 25 de lire, tricouri la 12 lire sau doua la 20.

Iar Mall-ul este plin, clientii cumpara, comerciantii prospera. Desigur, nu sunt atatea baruri/restaurante/cafenele. Pentru ca oamenii nu vin sa manance la Mall, ci sa cumpere. Eventual, beau o cafea dupa ce-si termina cumparaturile.

3 COMENTARII