Cea mai saraca regiune a Europei vrea sa-i invete pe locuitori sa aleaga produsele mai scumpe.
Jumatate de milion de euro din fonduri europene va fi cheltuit la nivelul Regiunii Nord Est pentru a promova consumul pestelui. Insa nu orice fel de peste, ci cel de apa dulce. Pe motiv ca e mai bun si sanatos decat cel oceanic, vandut congelat.
Eu sunt optimist. Sunt absolut sigur ca banii astia vor fi folositi cu cap si nu vor infunda buzunarele unor politicieni. Sunt sigur ca se va face un studiu stiintific, care sa evidentieze parametrii pe care sa marseze campania publicitara si ca oamenii din cea mai saraca regiune a UE vor intelege ca e mai bine sa cumpere peste scump dar proaspat si nu peste congelat dar mai ieftin.
Oh, am zis ceva de pestele proaspat care e mai scump decat cel congelat? E vorba despre o problema de preturi in cea mai saraca regiune europeana?
Imaginati-va ca la nivelul Regiunii Nord Est s-ar face o campanie de promovare pentru ca lumea sa cumpere numai cafea Kopi luwak pe motiv ca e mai buna si sa lase in pace Tchibo sau Jacobs…
PS: Ii invit pe onorabilii promotori ai consumului de peste din baltile moldovene sa mearga la pastravaria de la Slanic Moldova si sa vada cat costa un pastrav prajit, pescuit din bazine. Si apoi sa calculeze cati pastravi congelati se pot cumpara cu banii dati pe un singur peste “made in Slanic”.