La sfarsitul saptamanii trecute, in Bacau s-a desfasurat „Social Media in Academia: Research and Teaching” (SMART), o conferinta academica dedicata cercetarilor in domeniul utilizarii retelelor sociale in mediul universitar.
La conferinta au participat universitari din Romania, Malaezia, Iran, China, SUA, Israel, Irlanda, Germania si Finlanda, care si-au prezentat lucrarile in domeniu.
Invatamantul universitar in era postindustriala
Una din cele mai interesante prezentari a fost cea a lui Ilya Levin (Israel) – Academic Education in Era of Digital Culture. Levin a venit cu o filosifie a schimbarii si a adaptarii invatamantului la era postindustriala. El a identificat trei fenomene care se dezvolta in paralel si care afecteaza invatamantul:
– Social Media ca un nou mod de formare a conștiinței sociale;
– identitatea personala online, ca un nou mod de formarea personalității;
– Stiinta informatiilor intensive, ca o nouă paradigmă metodologică.
In viziunea sa, invățământul superior postindustrial – care utilizează în mod activ social media, are o abundenta de continut și stimulează identitatea online a elevilor – este un nou tip de educație care ar trebui să se schimbe drastic rolurile profesorilor și a elevilor.
O platforma pentru studenti si angajatori
Tuomas Korkalainen si Markku Tähtinen (Helsinki Metropolia University of Applied Sciences, Helsinki, Finland) au prezentat o platforma prin care angajatorii si studentii pot colabora pentru ca acestia din urma sa-si gaseasca job-uri, dar, in acelasi timp, sa se pregateasca in directiile in care exista o nevoie de personal.
Angajatorii si studentii interactioneaza prin intermediul platformei PROksi, care a fost conectata cu serviciile de social media, cum ar fi Windows Live SkyDrive, Google Docs, Dropbox și Facebook.
Cum sa inveti o limba straina prin SMS
Minoo Alemi de la Sharif University of Technology, Teheran, a venit cu o prezentare a unui experiment realizat in cadrul universitatii: studentii care primeau cuvinte noi pe telefon le invatau mai repede decat cei care utilizau dictionarul clasic.
În acest scop, două clase ale bobocilor la Sharif University of Technology au fost alese pentru a lua parte la studiu, unul ca grup experimental și celălalt ca grupul de control. Lor li s-au predat 320 de cuvinte în șaisprezece săptămâni de experiment prin abordări diferite.
Grupul experimental le-a primit prin SMS și grupul de control le-a învățat cu ajutorul unui dicționar.
La sfârșitul experimentului, cele două grupuri au fost testate iar rezultatul a arătat că grupul experimental a depășit grupul de control în testul lectură, dar nu a existat nici o diferență semnificativă între ele în testul de vocabular.
Insa, dupa patru saptamani s-a administrat un al doilea test care a arătat că grupul experimental a depășit grupul de control în testul de vocabular.
Rezultatul acestui studiu implică faptul că predarea prin SMS are o influență semnificativă asupra retenție vocabularului și profesorii pot folosi ca o modalitate de a ajuta elevii lor pentru a transfera cuvinte în memoria lor pe termen lung. În plus, având în vedere relația de vocabular și de lectură, se pot spori atât cunoștințele lor de vocabular și abilității de a citi.