Despre magazinele online romanesti

Intamplarea face ca, in urma unor repetate experimente, sa devin un oaresce specialist in oferta magazinelor online. Specialist in sensul ca am ajuns sa cunosc destul de bine oferta lor, promotiile si maniera in care-si trateaza clientii.

Asa am observat cateva aspecte destul de neplacute pentru un consumator.

– neonorarea comenzilor. Sunt suficiente magazine online care ori nu mai sunt active dar care au site-ul inca in picioare, ori pur si simplu nu vor sa-ti trimita produsul din diverse motive. Vezi un produs, il comanzi, iti vine si confirmarea comenzii dar pachetul nu-ti mai vine niciodata. Fara nici un fel de explicatie. Si, din acest motiv, recomand intotdeauna plata prin ramburs. Ca e sfanta.

– neonorarea integrala a comenzilor. Vine o zi de reduceri si magazinul scoate la inaintare cateva produse la preturi foarte bune. Iti plac si comanzi mai multe bucati dintr-un produs. Dupa zile de asteptare, te trezesti ca-ti vin mai putine produse decat cele comandate. Ceri explicatii degeaba; magazinul nu-ti raspunde.

– intarzierea livrarii. Se intampla prin preajma Sarbatorilor sau de Black Friday. Te astepti sa fie 2-3 zile de intarziere. Nu 4-5 saptamani! Un produs comandat de Black Friday l-am primit de Anul Nou. Prin “curier rapid”. Am primit comenzi din China mai repede decat unele de la Bucuresti.

– preturi exagerate de livrare. Pe bune, parca e un standard: 15-20 de lei tariful de curierat desi se presupune ca exista o concurenta pe piata aceasta. Dar e si asta o cale de a mai ciupi ceva de la client: magazinul a negociat un tarif de 5 lei de colet dar te taxeaza cu 20 de lei. Uneori diferenta aceasta este mai mare decat adaosul magazinului.

– reducerile nu-s reduceri. Cu putine exceptii, reducerile practicate de magazinele online romanesti sunt de toata jena; mai mult praf in ochi pentru prostirea clientilor. Da, exista reduceri semnificative la carti, exista magazine cu reduceri dese la haine si incaltaminte, dar, in general, reducerile nu sunt foarte spectaculoase. Daca stiti cum functioneaza sezonul reducerilor pe afara, stiti despre ce vorbesc.

– inflatia de reduceri. In fiecare week-end e Black Friday. Pe fondul crizei economice, magazinele online par sa-si fi gasit in reduceri cel mai bun instrument de marketing. Numai ca, dupa cum am spus mai sus, nu prea sunt reduceri adevarate. Iar marfa bagata in promotie este cam aceeasi rotita de ti se face acru.

2 COMENTARII

  1. Daca tot zici ca ai devenit specialist, recomanda-ne si noua, cei ce te citim, magazinele de care ar trebui sa ne ferim si cele care sunt cu adevarat serioase.
    De ex., eu sunt multumit de miniprix, ma suna daca nu mai au un produs si ma intreaba daca mentin comanda. In plus, am avut placuta surpriza ca printre lucrurile comandate sa primesc lucuri bune calitativ (H&M, Hugo Boss)