Ierarhia valorilor

Pe vremuri, treaba era simpla: intr-o clasa, trei sferturi dintre elevi erau silitori, cativa gandeau peste norma, 20 la suta erau puturosi si 1-2 fara nici o speranta.

Sistemul le permitea celor mai inteligenti sa ajunga in posturi in care sa-si foloseasca mintea. Elevii medii reuseau in viata, aia puturosi se descurcau mai bine pentru ca ajungeau sa detina posturi de management (in fond nu le placea sa invete la comanda, dar ii ducea capul) iar pentru cei fara speranta se gaseau solutii ca sa nu moara de foame, societatea avand grija de ei.

Astazi, insa, structura s-a schimbat.

Intr-o clasa ai 2-3 care trag de carte, trei sferturi care n-au nici un chef, 20 la suta elevi medii si cativa de la care n-ai nici o speranta.

Aia 2-3 carora le place sa invete vor ajunge in cel mai bun caz profesori in mediul rural. De cele mai multe ori, insa, vor ajunge vanzatori la buticul din colt.

Aia trei sferturi care n-au chef de carte vor pleca in strainatate si vor trudi zi-lumina pentru un salariu care sa le permita ca, o data pe an, sa vina in tara cu o masina inchiriata, care sa le demonstreze fraierilor ca “s-au ajuns”.

Cei 20 % elevi medii vor ajunge sa lucreze in administratie sau in alte domenii ale sistemului bugetar, in posturi mici, fara responsabilitati.

Iar aia care pareau fara speranta, pentru ca nici nu-i ducea capul si nici nu aveau chef, vor ajunge politicieni, parlamentari sau sefi de institutii. Nu se vor pricepe la nimic, dar isi vor da aere si vor da lectii: “Uite, ma, ca se poate! N-am invatat, nu m-a dus capul, dar m-am priceput sa aleg fundul pe care sa-l pup! Ce atata scoala, mai dati-o dracului ca nu avem nevoie de asa ceva!”

4 COMENTARII

  1. În mediul rural situația este critică. Cei mai mulți copii sunt cu mult mai realiști și educați decât părinții lor. Practic, cu un copil de clasa a VIII-a riști să te mai înțelegi, dar cu părinții nu. Ar trebui chemați părinții la școală și educați. De la ei, de la lipsa lor de implicare, se trage totul.
    Interesante, cel puțin din punctul meu de vedere, sunt acele situații în care părinții vin și îți spun că nu au ce să îi facă unei odrasle de clasa a V-a. Desigur, școala este vinovată, în concepția lor, pentru faptul că odrasla nu învață și nici nu știe cum îl cheamă.
    Să îți mai spun că unii părinți habar nu au în ce clasă învață odrasla?
    PS – sunt comune în acest județ în care profesorilor nu li s-a decontat naveta de ani de zile. Nu sunt bani, dar bani pentru realizarea de parcări la biserici, unde să se BALIGE vaca și calul, sunt. Acestea sunt prioritățile mai marilor comunității.

  2. Încă un lucru, capii politici ai comunelor, adică acei moși semianalfabeti care se află la cârmă de pe timpul sinistrului, nu au niciun interes în luminarea plebei. De asta ei fac tot posibilul pentru alungarea profesorilor calificați (nedecontarea navetei este un “imbold”) și aducerea în locul lor a unor semianalfabeți care, în cel mai bun caz, au liceul. Binențeles, le iese și lor un porc drept șpagă. Ce va ieși de pe mâna rubedeniilor băgate în școli?

    Totul este bine regizat și plănuit de o mafie șmecheră și inconștientă. Mafiotul din politică are nevoie de proști care să pună botu’ la un litru de ulei expirat și nu de oameni inteligenți care să vină cu întrebări, cu soluții, cu dorință de progres.

    Din păcate, România nu cred că mai are viitor. Nu ni se trage neapărat din cauza politicienilor care, în fond, tot reprezentanți ai poporului sunt, ci de la șemecheria, ipocrizia, hoția și prostia care domină de secole aceste pământuri.

    Investim în biserici și în fundul târtănos al popilor, punem cruce educației și sănătății și ne întrebăm de ce populația țării a scăzut din 1989 cu câteva milioane și de ce suntem un popor așa de sălbatic. Mai are sens…?
    Din păcate, va veni și ziua scadenței, zi în care România, fără o motivație a existenței, se va prăbuși. Poate asta este soluția, acest proiect nu este viabil.