La vanatoare de fraieri

Municipalitatea bacauana doreste sa introduca in oras sistemul parcarilor obligatoriu platite, in care fiecare proprietar de autoturism sa-si inchirieze de la Primarie locul de parcare pe care sa-si poata lasa autoturismul de la sase seara pana la opt dimineata.

In teorie suna foarte frumos. De ce sa mai cauti ca nebunul un loc in care sa-ti lasi masina seara, cand poti sa ai, frumos, locul tau rezervat, care te asteapta?

Practic, sunt niste probleme:

– 10 lei pe luna e o suma foarte mare. 120 de lei pe an inseamna niste fonduri imense care vor fi adunate de municipalitate si folosite nu se stie cum.

– daca se va plati o taxa de parcare, de ce se mai plateste taxa auto anuala la Primarie? Nu cumva se plateste acelasi lucru de doua ori?

– ce se intampla cu proprietarii de apartamente care nu reusesc sa obtina loc de parcare deoarece numarul locurilor de parcare este mult sub necesar?

– ce se intampla cu un proprietar de apartament care acum nu are masina dar care-si va cumpara anul viitor? De unde primeste loc de parcare?

– ce se intampla cu autoturismele care vor fi parcate pe trotuare sau pe prima banda a strazilor principale deoarece nu mai exista locuri de parcare care sa fie inchiriate in zona?

– ce se intampla cu masinile rudelor sau prietenilor veniti in vizita si care raman peste noapte in Bacau?

Problema este cat se poate de spinoasa pentru ca, la momentul de fata, deficitul de locuri de parcare din oras este imens iar o solutie de genul acesta poate fi implementata doar atunci cand se vor crea suficiente locuri ca o astfel de idee sa nu semene ami mult cu o vanatoare de fraieri care sa cotizeze la bugetul local pentru ca, neavand unde sa-si lase autoturismul, au fost amendati.

2 COMENTARII

  1. Mai e o problema… Primaria trebuie sa poata garanta locul ala de parcare. Adica, in afara sa traga doua dungi pe asfalt si sa scrie un numar de inmatriculare, Primaria trebuie sa se doteze cu un serviciu de ridicari masini.
    S-ar mai elibera din locurile de parcare daca s-ar da o hotarare de CL care sa interzica parcarea dubelor, a camioanelor si autocarelor pe spatiul public peste noapte. Firmele de transport, distributie si transport persoane ar trebui sa-si tina masinile in curte, nu pe domeniul public.