Cine-i corecteaza pe corectori?

Bacalaureatul de anul acesta a fost usor, dar asta nu a insemnat mai nimic. Pentru ca rezultatele au fost viciate de corectori. Iar un copil a murit deoarece teza sa la romana a fost notata cu 7,2 desi merita 8,9, cum s-a vazut dupa contestatie.

Doar ca baiatul ala nu mai este; a murit calcat de tren, cu visele de a studia in Anglia spulberate de un corector care a notat dupa ureche lucrarea la romana.

daca aveti curajul sa deschideti listele cu rezultatele la Bac dupa contestatii o sa va inspaimantati. Practic si-au batut joc de elevi. Notarea originala era cupana la doua puncte mai mica fata de contestatie. Ceiu mai loviti au fost cei de la Colegiul Vranceanu.

O sa vedeti la acest liceu note care se transforma, dupa contestatie, din 8,2 in 9,3, de la 8,2 in 9,5, de la 9 in 10, sau de la 7,9 in 9,5 ori din 7,5 in 9,6. Nota 8 devine 9,1, 8,8 – 9,6 iar 6,6 devine 8,4.

Aceeasi situatie, dar la un nivel mai redus, se gaseste si la Alecsandri sau Ferdinand I.

Deci, care este explicatia si cine raspunde pentru aceasta situatie?

3 COMENTARII

  1. Legatura de cauzalitate facuta in articol este cel putin naiva daca nu rau intentionata. Ca nota de la bac sa aiba o legatura cauzala directa, sa fie determinanta ca element principal in gestul tanarului ar trebui ca in majoritate statistica un esec in promovarea examenului cu nota dorita sa conduca la gesturi suicidale. Ceea ce nu este cazul. Da, nota respectiva poate fi un factor declansator dar nu cred ca poate fi identificat ca element principal cauzal. Din pacate nimeni nu se va stradui probabil sa afle care au fost motivele ce au dus la acel gest pentru a fi prevenit in alte cazuri. Presiunea sociala, nivelul de asteptare al parintilor, mecanisme ineficiente de coping(adaptare), ruptura emotionala(poate un significant other se deplasa in Anglia) etc, toate pot contribui.
    In schimb cu privire la motivele ce conduc la diferente atat de mari le recorectare intrebarea este bine pusa, dar lipsa completa de contextualizare sau macar de dorinta de a afla detalii este iar paguboasa.
    Da, poate corectorul a fost neglijent, dar totusi fenomenul este larg raspandit deci putem presupune o cauza sistemica nu individuala. Or o investigatie intr-o cauza sistemica este un pic mai complexa si iar nimeni nu pare dispus sa o faca. Era numarul de teze la numarul de corectori corect stabilit, au lucrat acestia intr-un mediu(ambiental) adecvat, au primit instructiuni care au creat o stare de temere in abordarea rationala a tezelor sau au fost determinati de factori externi(teama de represalii, amenintari) sa fie intransigenti etc.
    Cunoasterea obiectiva, o ancheta serioasa facuta de specialisti este singura modalitate de a aduce o alinare in sufletul celor ce trec prin aceasta drama, cred ca toti doresc sa stie cum de a fost posibil asa ceva si da, ei sunt tentati sa caute explicatii simple, rapide cu vinovati evidenti, dar un membru impartial al presei sa faca asa ceva este de neacceptat.

  2. Vorbiti ca sa va aflati in treaba. Legatura de cauzalitate este cat se poate de clara – e suficient sa intrebati cunoscutii copilului si sa aflati ce s-a intamplat cu acesta dupa ce familia sa a aflat rezultatele. Nu este scopul acestui articol sa descrie aceasta relatie de care vorbiti.

    Scopul acestui articol a fost de a trage un semnal de alarma; exista institutii ale statului care se ocupa de analiza problemelor care au dus la aceasta situatie.

    Dvs. amestecati niste termeni si va dati cu presupusul despre rolul presei; dupa opinia dvs. presa n-ar trebui sa mai scrie nimic deoarece numai specialistii se pot pronunta. Ei, uite ca ne putem pronunta si noi: afirmatia legata de cauza care a produs tragedia este rezultatul discutiilor cu persoane apropiate acestuia.

    Dvs. stiti ca e o problema, stiti ca s-au facut greseli enorme la corectare dar incercati sa dregeti busuiocul apeland la sofisme. Este, oricum, emblematic pentru ce se intampla in Romania.

  3. Razvan ti-a vorbit prea frumos, Ghita! Eu te bag simplu in ma-ta pentru ca vorbesti prostii. Baiatul ala a fost zguduit destul de serios de nota, iar parintii i-au reprosat destul de dur ca a esuat si ca nu va avea nici un viitor. Vrei legaturi de cauzalitate: iata-le: un corector nu-si face treaba, da o nota prea mica, parintii baiatului se infurie si dau vina pe el, acesta clacheaza. Daca acel corector isi facea treaba, nu mai existau celelalte evenimente ale lantului cauzal.

    Stiu ca e deranj mare acum; o sa se lase cu anchete grele si voi sunteti putin panicati. E si firesc sa fiti panicati pentru ca ati comis-o cu mare arta! Si trebuie sa existe repercusiuni! Ca ati dat vina mereu pe elevi ca nu invata si-s prosti si uite ca s-a ajuns in situatia in care prostii sunt cei care corecteaza!