Podul peste Siret de la Racatau

podul de la Racatau peste Siret

Putini isi mai amintesc de acest pod, si mai putini cunosc faptul ca a fost unul din primele poduri realizate din beton armat din tara.

Podul a fost construit candva intre 1907 (anul in care s-a infiintat Societatea Beton si Fier) si 1912 (anul in care a fost construit podul de la Adjudu Vechi, judetul Vrancea).

Tehnica betonului armat era la inceput si cunoscuse deja cateva esecuri rasunatoare: podul “Celestial Globe” de la Expoziția Universală din Paris din 1900 șau hotelul “Black Bear” din Basle din 1903. Desi Anghel Saligny isi sfatuise elevii sa evite aceasta tehnica, inginerul Gogu Constantinescu n-a ascultat si a inceput sa faca experimente, reusind sa obtina rezultate bune.

Asa ca in 1907 infiinteaza impreuna cu alti doi ingineri Societatea Beton si Fier, care va construi mai multe poduri folosind betonul armat. Podul de la Racaciuni avea noua deschideri de cate 37,50 m.

Lucrarea a supravietuit celor doua razboaie mondiale (podul de la Adjudu Vechi avea sa fie partial distrus in 1944) insa a fost aruncat in aer inainte de 1989, cu ocazia executarii amenajarii hidrotehnice de la Racaciuni.

4 COMENTARII

  1. Toate autobuzele IRTA pe ruta Parincea- Horgesti-Racatau-Bacau circulau pe acest pod pana s-a construit soseaua prin padurea de la Buhoci (,, pe Rachitea,, cum mai este denumita).Imi amintesc ca eu mai circulam pe acest traseu , ca sa ajung la Bacau, chiar si in 1974! Autobuzul oprea la bariera inainte de a intra pe E85 si admiram vagoanele trenului de pe calea ferata paralela cu soseaua nationala .
    In apropierea acestui pod ,pe dealul din zona Racatau(Razasi) , s-au descoperit urme ale cetatii dacice Tamasidava.