Tara te vrea prost!

Spuneam ca articolele de genul celui cu profesorul care ar fi cerut unui elev sa se târasca in genunchi pentru a-i mari nota nu sunt intâmplatoare. Sunt folosite, la fel ca si articolele care culpabilizau SMURD sau medicii in cazul Colectiv pentru a pregati psihologic populatia in vederea adoptarii unor masuri de asa-zisa “reforma”, in realitate o privatizare in folosul câtorva initiati, iar, in cazul Educatiei, transformarea ei dintr-un sistem care sa explice Lumea intr-unul care sa pregateasca elevul sa accepte sclavia.

Sa luam, bunaoara, foarte putin discutata comisie prezidentiala de reforma a educatiei. In ciuda a doua-trei nume importante – gen Solomon Marcus sau Alexandru Mironov – comisia este formata din personaje ciudate – manageri de scoli private, fosti politicieni si ONG-isti cu experienta minuscula in materie de educatie.

Istoricul Mircea Platon a tras un semnal de alarma intr-un articol publicat recent pe Internet si in care arata cum o parte din membrii comisiei au respins propunerile Institutului de Stiinte ale Educatiei si au formulat propriile propuneri. Intre acestea se numara contopirea, la gimnaziu, a Matematicii cu Informatica, transformarea Fizicii, Chimiei si Biologiei in alte materii – stiintele vietii si stiintele mediului si transformarea Istoriei in Educatie pentru societate. Cel putin, acest ultim caz al Istoriei, este ct se poate de scandalos: se propune ca elevii sa nu mai invete istoria lumii, ci o materie la care sa se studieze alandala despre Democratie, Uniunea Europeana, Drept, Relatii de cuplu, Razboaiele in evolutia umanitatii, Integrarea pe piata muncii etc.

La limba si literatura româna elevii ar urma sa studieze mai putina literatura si teorie literara pe motiv ca “lectura este o optiune personala” si sa se aplece mult mai mult pe redactarea de CV-uri, scrisori de intentie sau memorii de activitate.

Nu mai continui pentru ca propunerile membrilor comisiei prezidentiale de reforma a invatamântului sunt suficient de scandaloase. Si asta pentru ca elevul nu va mai primi o educatie care sa-i permita sa-si explice fenomenele – de la cele naturale pâna la cele sociale, ci se va transforma intr-un robot bine programat sa primeasca si sa execute ordine pe piata muncii.

Mircea Platon aduce in discutie modelul educational american; cam asta doreste comisia prezidentiala formata din ONG-isti sa faca si in România. Iar acest model este o capcana deoarece creeaza o societate de oameni fara gândire critica, fara idei proprii, fara imaginatie, dar supusa elitelor politice si economice.