Cum poate o decizie proastă să pună pe butuci o afacere de miliarde

Ați aflat, probabil, de scandalul din SUA, cu cei doi negri arestați pentru că nu au vrut să iasă dintr-o cafenea și nici nu au cumpărat nimic.

Pe scurt: doi negri intră într-un Starbucks din Philadelphia. Unul vrea să meargă la baie, dar i se spune că, dacă nu a cumpărat nimic, nu are voie. Cei doi stau pe scaune. Managerul cafenelei vine și le spune că dacă nu comandă, trebuie să plece.

Negrii îi spun că așteaptă o a treia persoană. Angajatul Starbucks îi amenință cu apelarea forțelor de ordine. Cum cei doi negri nu vor să plece, sună la poliție. Imediat cafeneaua se umple de polițiști care îi arestează pe cei doi bărbați.

Incidentul este filmat și clipul are 8 milioane de accesări. Negrii sunt eliberați pentru că Starbucks nu depune plângere. Procuratura examinează cazul și decide că nu sunt probe pentru a-l aduce în instanță. Și de aici începe circul.

Compania Starbucks e nevoită să-și ceară scuze după ce apare o petiție de boicotare a cafenelelor sale. Poliția dă din colț în colț și spune că și-a făcut doar datoria. Primarul Jim Kenney spune că scuzele companiei nu sunt suficiente pentru acest episod de discriminare rasială și a cerut Comisiei pentru Relații Umane să examineze politicile și procedurile companiei.

Urmează alte proteste în vreme ce populația este încurajată să boicoteze produsele Starbucks. În timp ce managerul care chemase poliția este concediat, compania încearcă să ia măsuri și anunță că toate cele 8.000 de cafenele vor fi închise pentru ca angajații să fie supuși unor cursuri intensive anti-discriminare.

Unii susțin că era dreptul magazinului să-i dea afară dacă nu au cumpărat nimic, nici vorbă de vreo discriminare rasială, însă American Civil Liberties Union (ACLU) a anunțat că zona în care se află cafeneaua are niște statistici foarte ciudate.

Adică, deși în Districtul 9, doar 3% din populație este de culoare, 67% din cazurile în care polițiștii au oprit pietonii pentru control au implicat negri, în 2017.

Subiectul este deosebit de sensibil, mai ales în contextul campaniei «Black lives matter», care are în prim plan ideea că negrii au cele mai mari șanse să fie împușcați de polițiști. Putea fi evitat acest incident care a generat deja pierderi importante financiare și de imagine pentru companie?

Iată o întrebare foarte bună!