Efectul de bumerang

0
10

Există în marketing un termen care se cheamă “efectul de bumerang”. Atunci când faci prea multă publicitate unui produs sau când, din contra, bagi prea mult in sperieți publicul cu o atenționare, riscul este ca totul să se întoarcă împotriva celui care a comunicat informația. Cei bătrâni mai țin minte acel clip electoral total neinspirat “Alungați lupii” din 1990 al țărăniștilor care a determinat un efect contrar: milioanele de foști membri ai PCR au votat cu FSN.

Alegerile parlamentare de anul acesta stau sub semnul bumerangului. Atât de mult a făcut președintele Iohannis campanie anti-PSD încât, în loc să-i scadă procentele, i le-a crescut. Ce e prea mult strică. Desigur, noi știm că, de fapt, ideea să era să jongleze cu procentele astfel încât nici PSD și, mai ales, nici USR să nu pună probleme PNL. Doar că rezultatul este tragic din punctul meu de vedere. PNL este condamnat să facă un guvern cu USR PLUS, alianța care a cerut să dea premierul sau, cel puțin, să fie scos Orban din cărți. Dar nu ăsta este jocul. Ne putem aminti cum au frăgezit liberalii Convenția Democrată în anii ’90, de n-a mai rămas decât amintirea din țărăniști și din celelalte partide. La fel va proceda USR cu PNL.

Va fi o guvernare imposibilă, în care băieții veseli de la USR, care nu au ce pierde, vor face viața imposibilă liberalilor. Motiv pentru care mă îndoiesc de faptul că vom avea alegerile parlamentare la termen, peste patru ani…

Cât despre prezența la vot, aceasta indică doar sictirul unor alegători față de politicienii care au vrut neapărat să facă alegeri pentru a mai obține o bucată de ciolan…