A7 se face pentru că așa vor americanii

0
14

Într-un final, datorită unei știri venite dinspre Răsărit, ne-am lămurit ce e cu Autostrada Moldovei A7, autostrada mult lăudată, care se face într-o zi cât altele într-un an. Da, se face, se lucrează, dar nu doar pentru că e făcută de Umbrarescu, ci și pentru că este dorită de aliatul strategic. Altfel, A7 ar fi rămas uitată ca A13, despre care nu mai avem vești sau ca defuncta autostradă oprită de niște gândaci descoperiți strategic de niște iubitori de natură.

Așadar, A7 nu va permite doar ca onor bacăuanii să ajungă mai repede și cu pedala la fund la București, ci va permite transferul rapid al tancurilor și militarilor NATO spre Ucraina. În prezent, mutarea trupelor NATO din vestul Europei este o bătaie de cap îngrozitoare din motive logistice și de frontiere. Însă, odată ce se va construi A7 în România și o autostradă ce va lega portul grec Alexandroupolis de Constanța, via Varna (Bulgaria), treburile se rezolvă: navele de transport debarcă tehnica și trupele în Grecia și acestea vor ajunge pe autostradă până la Vama Siret trecând doar prin trei țări, toate cunoscute ca fiind extrem de binevoitoare, ca să nu spunem servile față de SUA.

Invers, cerealele ucrainene, care acum nu mai pot fi transferate nici pe mare și nici prin Polonia – deoarece transportatorii și fermierii polonezi au blocat vămile – vor ajunge pe autostradă la Marea Mediterană, unde vor fi încărcate pe nave.

Practic, pentru două probleme care privesc SUA – transportul de trupe și cel de cereale, românii au primit aprobarea să-și facă autostrada. Căci dacă nu ar fi fost acest interes, pot pune pariu că s-ar fi găsit un vierme, o cioară, o broască ocrotită care să se cuibărească fix pe traseul autostrăzii.

Pe de altă parte, interesul american coincide rezonabil și cu interesul românesc. O autostradă spre nord, pe traseul vechiului drum comercial medieval era necesară și are mai mult sens decât una spre vest, care să deturneze tranzitul de mărfuri prin Austria, spre folosul acestui inamic al nostru. Dacă o să comparați traficul pe E85 cu cel de pe E574 Onești – Brașov o să vedeți că pe primul circulă cam de 10 ori mai multe vehicule, în special autotrenuri de marfă.

Căci așa cum am mai zis, o autostradă nu se construiește pentru mofturile unora care vor să-și bea cafeaua la Viena și nu pot să meargă până acolo cu 130 km/h; o autostradă se face pentru transportul de marfă în primul rând. Și mai înainte de primul rând, se face pentru un transport care deja există, nu pentru ceva ce s-ar putea să fie mai încolo.

Autostrada Moldovei A7 devine astfel nu doar un proiect de infrastructură rutieră, ci și un nod esențial în conexiunile strategice dintre România, statele partenere și aliații săi, cu accent pe interesele americane. Cu beneficii palpabile în accelerarea transportului de trupe și mărfuri, această autostradă nu doar eficientizează legăturile interne, ci contribuie și la o reconfigurare logistică regională, având implicații semnificative în contextul geopolitic actual.